Wednesday, February 8, 2012

| TRaVeLoG *1* |

Dengan nama ALLAH yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...

Assalamu'alaikum ashabi. Semoga sihat sentiasa di samping keluarga tercinta. Senyum sokmo deyh :) Alhamdulillah, bertemu lagi kita di dalam entry yang baru. Lama tak update blog ni. Biasalah suka sangat "menyibukkan" diri dan macam-macam hal. Travelog? Apakah itu? sejenis kuihkah? =,=" Oh, tidak sama sekali. Travelog ni tak silap ana kita menceritakan pengalaman-pengalaman yang kita dapat sepanjang kita bermusafir@ bercuti ke mana-mana (ikut apa yang ana faham).

Alhamdulillah, 22.12.2011 ALLAH telah mempertemukan tiga sahabat (ana, Huda dan Intan) untuk bersama-sama "dating" (dating halal ^_^) sambil mengembara ke tempat-tempat ciptaanNya. Pada asalnya, ingatkan "dating" kami tak jadi. Tapi tak tahulah macam mana, akhirnya jadi jugak dengan izinNya dan ana gembira sangat-sangat masa dapat berita ni. Mungkin  sebab bosan cuti lama sangat masa tu, ana pun tak jalan pi mana-mana pun (dok rumah ja). Ana tak nak cerita panjang-panjang, biarlah gambar-gambar di bawah ni menceritakan perjalanan "dating" kami. :)



"saksi"

nyum3, sedap sangat...!!!


tak ingat nama tempat ni, tapi ingat "tulang ikan"
"foreigners" mana pulak sesat ni :P

nyum3, lunch's time! :)




pilih2x...

Bas yang "bertanggungjawab" ^_^

Pak cik yang baik! :)

Yokouso...!!!
Nak naik "pensil" tu... :'(

Ce teka, apa ni? :D
"Foreigners"> The hat one from Uganda and the grey hijab girl from Sri Lanka :D

Hmm, "bolehla..." :)

Here, we were ^_^




Sayounara Teluk Batik :'(

Alhamdulillah, begitulah perjalanan "dating" kami. Menarikkan? (ayat pun =,=') Ana bersyukur sangat2 kepada ALLAH sebab dikurniakan sahabat2 yang sanggup bersama dalam apa pun jua keadaan. Yang penting, sahabat2 ana ni memang tak lokek bantuan. Tak kiralah dari segi apa pun, duit, print, masa, tenaga... Walaupun kita berlainan "background", fe'el dll, alhamdulillah kita mampu bersama. Tak kisahlah orang kata kami ni macam mana pun.

Ya ALLAH, terima kasih kerana mengurniakan hambaMu ini sahabat2 yang sangat baik, pendamping tika susah dan senang. Memang tak taula nak habaq lagu mana lagi betapa bertuahnya nafsi dikurniakan sahabat2 macam ni. Tapi agak sedih jugaklah sebab kami bertiga ja dok "dating" dekat tepi pantai tu. InshaALLAH, kita pi sama2 semua sekali ea? BERUSAHA...!!! Uhibbukunna fillah :)

RENUNGAN BERSAMA

Dari Anas bin Malik r.a., Nabi S.A.W. bersabda:

"Sesiapa yang inginkan rezekinya diluaskan dan dipanjangkan usianya, maka jalinkanlah hubungan silaturrahim (dengan ihsan)."

[Riwayat al-Bukhari dan Muslim]

WaSSaLaM...

2 comments:

  1. thanks dear :)kami akan hargai kenangan ni sampai bila2, kesusahan walau xde kenderaan sendiri utk kemana-mana, tapi gagahkan jugak langkah utk bersua.. "Sesiapa yang inginkan rezekinya diluaskan dan dipanjangkan usianya, maka jalinkanlah hubungan silaturrahim (dengan ihsan)." InshaAllah![Ya Allah, I luv them so much! Yes,very much!]

    ReplyDelete
  2. Most welcome, Cik Kidal. bila baca balik hadis yg ana post ni, mcm ada kaitan ja dengan kita. InshaALLAH, hubungan yg kita bina ikhlas kerana ALLAH akan sentiasa dipermudahkan jalannya.

    ALHAMDULILLAH 2x...

    Ana pun sayang tau, sayang sangat2...!!! ^_^

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

| A Caliph's Journey | Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal

Winking Line Smiley