Friday, November 12, 2010

Penantian...

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ومغفرة ورضوان

Alhamdulillah, setinggi-tinggi kesyukuran ana panjatkan ke hadrat ALLAH S.W.T kerana dengan limpah kurnianya ana masih lagi diberikan nafas dan ruh untuk terus hidup di atas muka bumi ini... Selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W... 

Jika dihitungkan, tinggal lebih kurang beberapa hari je lagi nak balik rumah. Alhamdulillah, satu lagi nikmat yang ALLAH bakal kurniakan kepada ana. Cuma, tak tahulah ana ni tergolong dalam golongan orang yang bersyukur ke tak... Na'uzubillah!!! (=,=") Hal ini bermakna secara tidak langsung, medan peperiksaan sem akhir foundation ni pun hampir sahaja melabuhkan tirainya... Sekejap jekan??? Sem ni pun dah nak habis dah ye??? Sedihnye... inshALLAH, pada tanggal 15 November 2010 ni merupakan hari terakhir kita di IPSAH. Macam mana sahabat-sahabat??? Boleh jawab tak? Mesti bolehkan, sahabat-sahabat anakan pandai-pandai belaka. Ana? Erk, entahlah. Ana hanya mampu menjawab yang ana telah lakukan sebaik mungkin. La ba'sa sahabat-sahabat, la tahzan ye! inshALLAH, jika kita yakin yang kita dah buat yang terbaik, ALLAH pasti menganugerahkan kepada kita yang terbaik asalkan jangan putus-putus berdoa kepadaNya dan bertawakal. Ana yakin mesti sahabat-sahabat ada cara tersendiri untuk diamalkan sebelum, semasa dan selepas peperiksaan, semoga isitiqomah ye walaupun sedikit. Keikhlasan tu yang penting di samping kualitinya... Tasji'! Jangan putus harapan kepada ALLAH ye... Seperkara lagi, doakan kejayaan bersama-sama ye... inshALLAH, sem depan kita akan jumpa lagi (hmm, macam bosan je. hehe...)

Semoga nur falah dan najahNya sentiasa mengiringi kita....

ALLAHHUMMA NAJJIHNA FI KULLIL IMTIHAN, FIDDIN, FIDDIROSAH, FIDDUNYA WAL AKHIROH WA FI KULLIL HAL BINNAJAHAN MUMTAZAN BAHIRO

Ya ALLAH, Engkau kurniakanlah kejayaan kepada kami semua setelah apa yang kerjakan. Isatijibillahhhumma du'a ana... Ameen, ya ALLAH...


SALAM PERPISAHAN SAHABAT-SAHABAT~



Doa Perpisahan 

Pertemuan Kita Di Suatu Hari
Menitiskan Ukhwah Yang Sejati
Bersyukurku Ke Hadrat Ilahi Di Atas Jalinan Yang Suci

Namun Kini Perpisahan Yang Terjadi
Dugaan Yang Menimpa Diri
Bersabarlah Di Atas Suratan
Ku Tetap Pergi Jua

Kan Ku Utuskan Salam Ingatanku
Dalam Doa Kudusku Sepanjang Waktu
Ya Allah Bantulah Hamba Mu

Mencari Hidayah Daripada Mu
Dalam Mendidikkan Kesabaranku
Ya Allah Tabahkan Hati Hamba Mu
Di Atas Perpisahan Ini

"Teman Betapa Pilunya Hati Menghadapi Perpisahan Ini.
Pahit Manis Perjuangan Telah Kita Rasa Bersama. Semoga
Allah Meredhai Persahabatan Dan Perpisahan Ini. Teruskan
Perjuangan"

Kan Ku Utuskan Salam Ingatanku
Dalam Doa Kudusku Sepanjang Waktu
Ya Allah Bantulah HambaMu

Senyuman Yang Tersirat Di Bibirmu
Menjadi Ingatan Setiap Waktu
Tanda Kemesraan Bersimpul Padu
Kenangku Di Dalam Doamu

Semoga Tuhan Berkatimu



1 comment:

  1. let us do the best, and let Him do the rest... hehe..=)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

| A Caliph's Journey | Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal

Winking Line Smiley